رنگ آمیزی نما | نقاشی نما | رنگ کاری نمای ساختمان

0

رنگ آمیزی نما یا نقاشی نما برای زیبا سازی ساختمان بسیار حائز اهمیت می باشد. علی الخصوص نماهای سیمانی و کنیتکس که بعد از گذشت مدتی از ساخت، جلوه و زیبایی اولیه خود را از دست داده و نمای ساختمان احتیاج به رنگ کاری نما و یا نماشویی دارد. رنگ آمیزی نمای ساختمان و شستشوی نما علاوه بر نو شدن نما و نو شدن آن در روحیه مردم و ساکنین نقش مهم و بسزایی دارد. قبل از رنگ آمیزی نما می بایست کل سطوح نما زیر سازی شود یعنی قبل از نقاشی اولیه نمای کار شسته (شستشوی نمای ساختمان) شود و هرگونه گرد و غبار و چربی می بایست زدوده شود و در صورت وجود ترک و شکاف بر روی نما باید آنان را با بتونه مخصوص پر کرد.

درباره رنگ نما باید گفت که رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی سیلیکونی، ساختاری مناسب به عنوان پوشش دهی رنگ نمای ساختمان دارد که در نمای ساختمان به عنوان لایه نهایی و پوشش تزيینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینکه سریع و آسان اجرا می گردد و عایق رطوبت نیز می باشد و اجازه تنفس را به سطوح می‌دهد.

انواع رنگ نما

رنگ اکریلیک : از دوست داشتنی ترین رنگ‌ های نما و دیگر سطوح میباشد. رنگ اکریلیک به جهت مقاومت و دوام بالا و درخشندگی و انعطاف‌ پذیری، محبوبیت بیشتری جهت رنگ آمیزی نما دارد. از جمله رنگ اکریلیک در این زمینه رنگ جوتن میباشد. رزین آکریلیک بر دو پایه آب و روغنی می باشند. رزین آکریلیک با حلال آب ضد قارچ، بدون بو، آسیب ناپذیر، مقاوم در برابر اشعه UV خورشید و سطحی سخت می باشند. همینطور قابل‌ استفاده بر روی سطح های گچی، سیمانی، کناف و … می باشند.

انواع رنگ نما

انواع رنگ نما

رنگ کنیتکس : یک رنگ‌ بر دو پایه آب و روغنی می باشد. نوع روغنی آن مناسب رنگ‌ آمیزی نما و سطوح خارجی ساختمان میباشد. دو ویژگی عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت این رنگ را برای رنگ آمیزی نما محبوب نموده است.

رنگ‌ روغنی : این رنگ برای همه سطح های فرنگی به‌ خصوص نرده، درب و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ‌ بر اساس حلال نفتی میباشد و مقاومت خوبی در قبال رطوبت دارد. همینطور افزون بر آن قابل شستشو نیز هست اما دارای کمی بو هم است.

رنگ استخری : این رنگ برای پوشش دهی استخر استفاده می‌شود. مقاوم در برابر رطوبت، ضد قارچ و جلبک می باشد.

رنگ اپوکسی : اپوکسی یکی از دیگر از رنگ نمای ساختمانی می باشد. ولی این رنگ بیشتر در بخش های صنعتی کاربرد دارد. در منازل و اداره ها از این رنگ به جهت مقاومت بالا برای کف پوش استفاده می کنند.

رنگ نانو : این رنگ به جهت عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی گزینه قابل قبولی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.

انواع رنگ آمیزی نما

با دقت به نقش رزین در رنگ به لحاظ تامین کننده اصلی خواص حفاظتی و مقاومتی در برابر عوامل مختلف، قاعده کلی از کم به زیاد باید در مورد مقدار رزین رنگ لایه‌های مختلف از زیر به رو رعایت شود، بدین نحو که به ترتیب از لایه‌های زیر مقدار پیگمنت به تدریج کاسته و به مقدار رزین افزوده می شود. از این رو می‌توان نسبت رزین به پیگمنت و پر کننده‌ها را در لایه‌های زیر و رو در جهت عکس یکدیگر در نظر گرفت‌. عدم رعایت این نسبت باعث ترک خوردگی در رنگ پس از خشک شدن می گردد.

انواع رنگ آمیزی نما

انواع رنگ آمیزی نما

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های رنگ آمیزی نما کماکان همان رنگ کردن به وسیله قلم مو می باشد. کیفیت قلم موها عموما به نوع مو یا الیاف بکار رفته در آن بستگی دارد و از این حیث به دو دسته کلی زیر تقسیم می گردند:

• قلم موهای مرغوب و عالی تشکیل شده ا‌ز موهای طبیعی حیوانات نظیر اسبی، خوک و غیره
• قلم موهای عادی تشکیل ‌شده از الیاف مصنوعی به تنهایی و یا به همراه موهای طبیعی حیوانات

مراحل رنگ آمیزی با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان تاثیر بسزایی در روحیه جمعی ما دارد. بهبود روحیه در ساکنین ساختمان و زیبایی شهرمان هر دو به ذوق و سلیقه ما در رنگ آمیزی نما گره می‌خورد. ایجاد حس متفاوتی از زندگی به سادگی و با انتخاب رنگ های زیبا و رعایت اصول نقاشی قابلیت پذیر می باشد. یکی‌ از مهم‌ترین قسمت های رنگ آمیزی نما تعیین بهترین رنگ و کیفیت عالی ترین رنگ است. به عنوان یک اجرا کننده برای نقاشی کردن نما به شما می گوییم در حالتی‌ که تنها بخواهید به فکر نقاشی کردن نما باشید و بگویید نما را رنگ کردیم، ممکن است خیلی زود پشیمان گردید. گزینش رنگ نما بایستی طبق چندین دستورالعمل باشد و فیلترهای مختلفی را برای تعیین پشت سر بگذارد. پس به موارد زیر توجه کنید!

مراحل رنگ آمیزی با طناب

مراحل رنگ آمیزی با طناب

نمای ساختمان بر خلاف دیگر بخش های ساختمان در معرض قوانینی از قبیل مقاومت در برابر موقعیت جوی باران، برف، تابش نور و روشنایی خورش، باد و بقیه عواملی دیگری است که باعث تخریب نمای ساختمان می شود. رنگ آمیزی نما بایستی دارای کیفیت بالا باشد که بعد از اتمام نقاشی کردن حتی با گذشت یک سال شاهد افت کیفیت رنگ نباشیم. رنگ نما بایستی دارای چسبندگی لازم باشد و بعد از چسبندگی و رنگ آمیزی نما دوام لازم را داشته باشد. علاوه بر داشتن زیبایی می بایست یک عایق رطوبتی خوب نیز باشد.

مزایای رنگ آمیزی نمای ساختمان

ارزان‌ بودن و ساده بودن اجرا نیز دلایل بعدی می باشد، ارزان بودن به معنی بی‌کیفیت بودن مصالح و ابزار به کار رفته در نمای ساختمان نیست چون می توان از رنگ‌های خوب و کیفیت خوب بهره مند شد. البته بی تردید قیمت رنگ از سنگ و… ارزانتر خواهد بود. بر این اساس رنگ آمیزی نما راه حلی مقرون به صرفه می باشد. اجرای سریع کار به عوامل متعددی بستگی دارد، بجز مصالح، و روش کار حتما مهارت و تجربه گروهی که کار را به عهده دارند یکی‌ از با اهمیت ‌ترین مواردی می باشد که شما بایستی قبل از بستن قرارداد جهت انتخاب گروه اجرایی به آن دقت فرمایید.

مزایای رنگ آمیزی نمای ساختمان

مزایای رنگ آمیزی نمای ساختمان

تجربه و تعداد اجرا در کنار مهارت می تواند عمل شما را سریعتر پیش ببرد و در هزینه‌های شما صرفه جویی نماید چون یک تیم حرفه‌ای می داند که دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارد. تخمین نیاز مصالح، زمان لازم، کار خوب و کیفیت عالی تضمینی می گردد برای شما که هزینه‌ای اضافی برای مصالح بیشتر یا کارگر اضافه و ترمیم فعالیت بعد از مدت کوتاهی نپردازید. پس این را فراموش نکنید ارزش دارد که به نمای ساختمانتان اهمیت دهید، که اگر انبوه ساز می باشید و قصد فروش دارید، ایجاد احساس خوب در خریدار در نظر اول تضمینی برای فروش شماست و اگر ساکن خانه هستید نمای منزل نخستین حس خوب درونی شماست و دوم احساس خوبی برای اشخاصی که منزل شما ‌را می بینند و شما‌ را ساکن آن منزل می دانند.

خدمات رنگ آمیزی نما بدون داربست

تمامی خدمات رنگ آمیزی نما را میتوان فارغ از داربست انجام داد. آستر اکریلیک جدا از نقاشی کردن نما برای فراهم سازی انواع نما جهت زیر سازی و مهیا سازی در نماهای سیمانی و کنیتکس استفاده می گردد. این آستر ایجاد چسبندگی و نفوذ بهتر رنگ را در مصالح ساختمانی بیشتر می‌کند. معمولا رنگ اکریلیک پایه آب در دو مدل براق و نیمه براق با به کار گیری از رزین‌های مرغوب اکریلیک پباده سازی گردیده‌اند که دارای مقاومت و دوام در برابر عوامل جوی را دارند.

خدمات رنگ آمیزی نما بدون داربست

خدمات رنگ آمیزی نما بدون داربست

رنگ‌های اکریلیک نما جهت رنگ کردن نما و نقاشی نمای سیمانی و بتنی که خاصیت آب‌گریزی و غبار‌گریزی در نما استفاده می‌شوند. خدمات قیمت پیچ و رولپلاک نما خدمات رنگ کردن ‌نما و نگارگری سطوح بیرونی ساختمان، رنگ آمیزی نمای ویلا و ضد آب سازی نمای شما و را در کمترین زمان و بهترین کیفیت انجام می دهیم.

درباره نویسنده بیشتر بدانید ...

لطفا دیدگاه خود را بنویسید (-:

20 + 15 =

Call Now Button